اشوریا یا ساق عروس
گل و گیاه

 

اشوریا یا گل ساق عروس
مشخصات:
اسم علمی گل ساق عروس Echeveria setosa ، از خانواده Crassulaceae می باشد. این جنس دارای ۲۰۰ گونه مختلف از گیاهان گلخانه ای چند ساله است که همگی بومی مکزیک هستند. گیاهان گوشتی این جنس به راحتی پرورش داده می شوند و برگهای زیبای مدوری دارند که روی آنها را تارهای سفید رنگ می پوشاند. گونه مورد نظر ۸ سانتی متر ارتفاع دارد . و برگهای متراکم و روزت، دارد.گلهای قرمزرنگ این گیاه درون ساقه گل دهنده ای به طول ۸ تا ۱۵ سانتی متر در تمام طول تابستان ظاهر نمی شوند. این گیاه به ندرت پاجوش تولید می کند. در زمستان تقریبا باید آبیاری متوقف گردد.

مراقبت: ارشوریا به نور زیاد، گرمای معمولی ، آبیاری اندک، هوای خشک و خاک قلیایی احتیاج دارد.

کود: کود مورد نیاز این گیاه را می توان به میزان ۲ گرم در لیتر، هر دو هفته یکبار، از اردیبهشت تا شهریور، مورداستفاده قرار داد.

خاک: مخلوطی از خاک باغچه ، کود دامی ماسه شسته و خاک رس به نسبت مساوی خاک مطلوبی برای رشد گل ساقه عروس است.

ازدیاد: این گیاه گوشتی را به آسانی می توان تکثیر کرد. مشهورترین روش ها، کاشت یک پاجوش یا برگهای روزت انتهای ساقه در خاک مناسب است. روزت انتهای ساقه یال پاجوش را جدا کنید و خاک را کمی مرطوب نمایید. تا زمان ریشه دهی که یک ماه طول می کشد دمای را روی ۲۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. در روش دیگر، برگهایی را که بالغ هستند، از گیاه مادری جدا کنید، انتهای برگه ها را در پودر هورمون ریشه زایی فرو ببرید .و در نیم گلدان یا ظرف مسطح، حاوی کمپوست مناسب گیاهان راحت باشد. بهترین زمان تکثیر اواسط بهار تااویل تابستان است. پس از ریشه دهی، لایه های برگی را بیرون آورده ودر گلدان با دهانه ۶ سانتیمتر وخاک مناسب قرار دهید.


نظرات شما عزیزان:

mehran
ساعت12:06---7 تير 1391
سلام من یک گل آشوریا دارم که تمام برگهای آن ریخته است و فقط ساقه اش مانده چه کنم؟

mohammad
ساعت23:46---21 مهر 1390
very god

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:اشوریا,ساق عروس, :: 23:40 ::  نويسنده : امین

درباره وبلاگ

با سلام .این وبلاگ متعلق به تولیدی گل گیاه محمدیان میباشه .هدف این وبلاگ فقط بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان از گل و گیاه میباشد. امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد و اگه سوالی دراین رابطه براتون پیش اومد به ما ایمیل بزنید خوشحال میشیم اگه بتونیم به سوالات شما پاسخ بدیم. Garden_mohammadian@yahoo.com در ضمن تمامی عکس های که آدرس وبلاگ بر روی آنها درج شده متعلق به خود تولیدی گل وگیاه محمدیان میباشد. آدرس تولیدی:سبزوار-خیابان بیهق-کوچه بیهق 27-پلاک 10
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گل و گیاه و آدرس Gardenmohammadian.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 5469
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1